Anmeldercitater DK
“Nørgård, Fundal, Brødsgaard, Nielsen og Helweg er mændene bag musikken, og selvom de fem aldrig har været fade i smagen, er det Ehde, der alene med sin cello graver sig så dybt ned i de sensuelle og nyskabende værker, at den danske cello-kunst bliver uimodståelig og absolut kræver et genhør.”
Jyllandsposten
“Hans nye CD “Sonatas & Scenes” er dedikeret til danske kompositioner for solo-cello,
Hvoraf flere af værkerne er skrevet specifikt til ham. En times musik skabelse præget af et solidt engagement og solidaritet med materialet!”
OPUS
Sonatas & Scenes
“Den svenske cellist John Ehde leverer her et fremragende album på alle niveauer. Fra betagende virtuositet til fænomenal opfindsom musik, af de fem danske komponister og med en fornem lydkvalitet samt en booklet af høj kvalitet.”
Music Web International
Koncertanmeldelse
“… denne fortolkning var absolut i verdensklasse! … han får tonerne til at flyde som honning og mælk, understøttet af en raffineret portamento-teknik, men aldrig på en simpel og pralende måde. Det var simpelthen fantastisk smukt. John Ehde har virkelig en stor fremtid i sin hånd. ”
Svenska Dagbladet, Stockholm
…en cellist med fortrinlige instrumentale færdigheder, en fantasifuld musiker med sans for det nye, anderledes og usædvanlige.
Weekend-Avisen
JAZZ
“Ved at bruge violin og cello sammen med trompet og saxofon opnås en blødere og mere varieret klang, end hvad fire blæsere kan præstere, og valget af strygerne John von Daler og John Ehde var et scoop. Specielt Ehde spillede utroligt smukt, bl.a. i 2. sæts “Mahatma” – en hyldest til Ghandi – og “Colmar”, hvor hans melodi fortolkninger, rent ud sagt, var gribende.”
Fyns Stifttidende
KONCERTER FOR BØRN
“Efter at have sprunget rundt på podiet, tryllet en mand til dame og mildest taget stået på hovedet, satte John Ehde sig hen og var solist i en stor Ungarsk Rhapsodi for cello og orkester. Og han spillede med temperament og gnistrende musikalsk nerve, så meget og så forskelligartet talent samt overskud er der unægtelig meget, meget langt imellem.”
Fyns Stifttidende